1b tehtävässä tuli vertaille kolmen saman alan yrityksen toimintaa sosiaalisessa mediassa. TikTokista en löytänyt (suomessa toimivia yrityksiä) joten vertailen Twitterin käyttöä kolmen pankkialan yrityksen osalta.

Pankeista kaksi on kansainvälisiä, joka vaikuttaa suoraan jossain määrin sosiaalisen median toimintaan, kaikilla pankeilla on useita tilejä, mutta tutkin tässä nyt vain suomalaisia tilejä.

Suomalaisella pankilla on linkitetty myös varainhoidon sometili profiilissaan vaikkei se saman brändin alla suoraan toimikkaan. Kun taas kansainvälisillä pankeilla on englanniksi twiittaavia "markets"-aiheisia tilejä. 

Vain yksi valituista pankeista on eriyttänyt oman päätilin lisäksi asiakaspalvelutilin, vaikkakin kaikki pankit vastailevat asiakkaiden yleisiin kysymyksiin tileiltään sekä julkisesti, että yksityisviestein. Toki arkaluonteisten tietojen vuoksi vain yleisiin asioihin ja henkilökohtaiset kysymykset ohjataan pankin omiin asiakaspalvelukanaviin.

Kaikki pankit harrastavat yhtä lailla yritystiedotteita, mutta mikään valituista pankeista ei erityisesti profiloidu sellaiseksi, joka näyttäisi esimerkiksi työntekijöiden arkea. Vaan hyvin vahvasti nimenomaan asiakkaille suunnattua viestintää kaikilta pankeilta.