Toisella omalla alallani eli valokuvauksessa sosiaalista mediaa voi hyödyntää hyvin asiakashankinnassa. Vaikka Instagram onkin sosiaalisen median kanavana kuin kuvaajille tehty, on etenkin Twitterissä yhtä hyvä mahdollisuus esitellä kuviaan ja mainostaa omaa toimintaansa. TikTokissa tämä vaatii hieman enemmän vaivaa, sillä kuvien tulee olla osana videota, mutta toisaalta TikTokissa oletusyleisökin on hieman erilaista ja sitä kautta voikin tavoitella nimenomaan nuorempaa asiakaskuntaa. 

TikTokissa näkisin hyvän mahdollisuuden vedota juuri tarjoamalla videotutoriaaleja esimerkiksi kuvan muokkauksiin sommitteluihin ja tarjoamalla omia palveluitaan jos asian opiskelu yksin ei onnistu. Samalla pystyy sekä auttamaan yleisöään, että osoittamaan omaa ammattitaitoaan ja sitä kautta saamaan uusia asiakkaita vaikka juhlakuvauksiin (rippijuhlat, isommat syntymäpäivät, häät yms). 

Pääsyynä sosiaalisen median kanavien käyttöön nykyään on varmasti pitkälti se, että "jos sinua ei löydy somesta, sinua ei ole olemassa", kuten jotkut asiaan perehtyneet tykkäävät sanoa. Some on oiva tapa saada näkyvyyttä brändille, vaikuttaa mielikuviin brändistä ja näkyä potentiaalisten asiakkaiden silmillä sekä olla läsnä niiden kanssa. Mainostaminen on aina ollut tapa olla näkyvissä, mutta sosiaalisen median erinomaisuus on juuri sosiaalisuudessa, jolloin yhtiöt voivat kommunikoida helposti ja näkyvästi asiakkaidensa kanssa ja vaikuttaa siten mielikuvaan.